tisdag 9 april 2013

Musik


Reflektioner om min låt. 
1: Hur beskriver du att färgerna låter? Varför låter den på detta sätt? Hur låter er komposition i förhållande till den/de färger ni har valt?
Svar: Den gröna färgen vi la in i början kändes som en bra färg med intro till låten. Efter det bytte vi till blå färg och då byttes även melodin i låten till en lite gladare melodi. Den blåa färgen var ljus, stark och glad så vi tyckte att det passade bra in med den glada melodin. Efter det byts melodin igen och då blir det lite kuslig och men ända frihetsfull. När jag lyssnar på den melodin så ryser jag samtidigt som jag tycker att det låter fint och annorlunda. Jag ser också en ljus färg eftersom det är en ljus melodi när jag lyssnar. Sen när vi byter färg till brun lät vi ett instrument ha ett litet solo och det passade bra in med ljusbrun färg. Sen kommer den sista färgen som är gul. Melodin ändras helt åter igen och blir glad-och discoaktig. 

2: Var skulle musiken ni har komponerat kunna passa in? På vilket sätt passar musiken in här? Ge exempel.
Svar: Vi har många olika melodier så det är svårt att komma på till exakt vilket ställe vår låt passar in. Till exempel så passar slutet på låten in på ett disco eftersom det är "gungig" musik och man blir glad och vill gunga med, den ljusbrun färgade låten in på ett café eftersom den är lugn, sjunker in i bakgrunden så att man inte får huvudvärk av den och den blåa delen passar in på ett intro av en skojig film eftersom melodin är glad och ändras till en lite mer popaktig melodi så att det bli "svängigt" samtidigt. 

4: Hur skulle musiken ni har komponerat kunna påverka dig eller andra personer?
Svar: Om man hade varit i 25-årsåldern och neråt fram till 5-årsåldern så skulle man ha "diggat" med musiken i slutet. Det är inte en rockig låt, jag tror inte att hård rockade skulle gillat låten. Låten har en popig melodi det mesta av låten men den har även glada och annorlunda melodier som man blir olika påverkad av. Jag tror att man blir glad, lite små rädd och fest redo av min låt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar